advertise

اهمیت مصرف لوله های UPVC


لوله های برق U-PVC نارسانای جریان الکتریکی هستند و در برابر واکنش های الکتروشیمیایی ناشی از اسید ها، باز ها و نمک ها که باعث خوردگی در فلزات می شوند، مقاومت می کنند که این ویژگی در تمام سطوح لوله پی وی سی ( سطوح داخلی و خارجی ) وجود دارد. در نتیجه استفاده از این نوع لوله ها در مواقعی که با گرد و خاک سر و کار داریم، بسیار به صرفه است. لوله های پی وی سی به عنوان یک پلیمر نسوز، زمانی که در برابر شعله و حرارت قار بگیرد، نوعی گاز از خود به بیرون منتقل می کند که از هوای اطراف آن سنگین تر می باشد و برای همین از ترکیب هوا با شعله جلوگیری می کند و مانع آتش گرفتن لوله یا آتش سوزی می شود؛ برای همین لوله برق PVC را بعنوان یک تجهیز خوب و با کبیفیت و غیر قابل اشتعال می شناسند.این لوله ها دارای خاصیت خم سر می باشند که بدون نیاز به حرارت دادن این لوله ها می توان آنها را به هر شکلی که مورد نظر هست ، در آورد. این لوله ها از انعطاف پذیری بالایی برخوردار هستند و در برابر فشار ها و ضربات مقاومت بالایی دارند.در شرایط آب و هوایی مختلف و در برابر خوردگی و سائیدگی مقاوت بالایی از خود نشان می دهند و دارای طول عمر بالایی می باشد. این لوله ها می بایست دارای استاندارد ISIR۱۱۲۱۵ باشند که در واقعه نشان دهنده قابلیت ضد حریق بودن لوله ها را تاییید می کند.  شرکت صفاپلیمر این اطمینان را می دهد که تولیدات خود را به صورت مستمر در آزمایشگاه ها مورد تست و آزمون های مختلف از جمله آزمون ابعادی ( قطر داخلی و خارجی )، آزمون مکانیکی ( به هم فشردن - ضربه - خمش - استقامت کششی )، آزمون دمایی ( گرمایش - آتش ) و آزمون الکتریکی ( استقامت دی الکتریکی - مقاومت عایق ) قرار می گیرند تا محصولات این شرکت با بالاترین کیفیت در اختیار شما قرا بگیرد



همچنین پی وی سی ماده ایست ک بعلت ارزان بودن، طبیعی و انعطاف‌پذیر بودن اغلب برای لوله کشی آب و فاضلاب استفاده می‌شود.
پی وی سی (PVC) پلاستیکی سخت است که به‌وسیله اضافه کردن روان کننده‌ها نرم و انعطاف‌پذیر می‌شود. بیشترین مورد استفاده آن فتالیت است. پیش از قرن بیستم شیمیدان روسی ایوان استرا میسلنسکی و فریتز کلیت از کمپانی گریشم الکترون شیمی آلمان هردو تلاش کردند تا پی وی سی (PVC) را در محصولات تجاری به کار گیرند اما مشکلات در فرایند، سختی و گاهی شکنندگی پلیمر تلاش‌های آنها را بی نتیجه می‌گذاشت. در سال ۱۹۲۶ والدو سیمون از بی اف گودریچ روشی برای نرم کردن پی وی سی به‌وسیله مخلوط کزدن آن با افزودنی‌های گوناگون گسترش داد. نتیجه ماده‌ای انعطاف‌پذیر بود که به سادگی در فرایندها شرکت می‌کرد و بزودی در استفاده‌های تجاری شایع شد.


خواص و مزایای لوله U-PVC (پلیکا)

مقاومت در برابر خوردگی:
لوله های U-PVC (پلیکا) نارسانای جریان الکتریکی هستند و در برابر واکنش های الکتروشیمیایی ناشی از اسیدها، بازها و نمک ها که منجر به خوردگی در فلزات می شوند، مقاوم هستند. این ویژگی در سطح داخلی و خارجی لوله‌ پی وی سی وجود دارد. در نتیجه، استفاده از لوله ی U-PVC در کاربردهایی که در آن خاک مهاجم وجود دارد، بسیار به صرفه است.
مقاومت شیمیایی بالا:

لوله پی وی سی - لوله پلیکا در برابر بسیاری از الکل ها، روغن ها و مواد نفتی غیرآروماتیک مقاوم است. این ماده همچنین در برابر اکثر خورنده ها نظیر اسیدهای غیرآلی، بازها و نمک ها مقاوم است. برای کارهای معمول آبرسانی، لوله های U-PVC کاملاً در برابر مواد شیمیایی موجود در خاک و آب مقاوم هستند. مسئله ی مقاومت شیمیایی تنها هنگامی مطرح می شود که محیط های غیرعادی وجود داشته باشد و یا از لوله برای انتقال مواد شیمیایی استفاده شود.
اتصالات آب بند:

یک مزیت مهم برای هر لوله، آب بندی اتصالات آن است. لوله های U-PVC (پلیکا) با عمق دخول بالا و سیستم های اتصال اورینگی (Push-fit) توانسته است از طریق همین مزیت بسیاری از محصولات سنتی را کنار بزند


استحکام ضربه:
تحت شرایط نرمال، لوله های U-PVC مقاومت نسبتاً بالایی در برابر آسیب های ناشی از ضربه در مقایسه با لوله های سفالی، سیمانی و بیشتر مواد رایج در ساخت لوله دارند. با وجود کاهش مقاومت ضربه لوله های U-PVC در دماهای بسیار پایین، استحکام ضربه ی آن همچنان بالاتر از حد نیاز است.
مقاومت در برابر شعله:

لوله ی U-PVC (پلیکا) به سختی آتش می گیرد و در غیاب منبع خارجی شعله به سوختن ادامه نمی دهد. دمای شعله ور شدن خود به خودی آن ۴۵۴ درجه سانتیگراد است، که بسیار بالاتر از اکثر مواد ساختمانی است. در اثر سوختن PVC، گاز HCl آزاد می شود که این گاز از دسترسی اکسیژن به منطقه ی مشتعل شده جلوگیری می کند. به همین دلیل است که PVC را ماده ای خودخاموش شونده می نامند.